پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183289
ادعاي جان بولتون: ايران گستاخ‌تر شده است/ آزمايش موشک عماد قطعنامه شوراي امنيت را نقض کرد
تاریخ انتشار : 1394/07/27 10:04:20
نمایش : 1549
نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل مدعي شد آزمايش موشکي ايران ناقض قطعنامه شوراي امنيت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه فاکس نيوز؛ گوينده اين شبکه تلويزيوني اعلام کرد فاز نخست توافق اتمي ايران امروز عملي شد. رئيس جمهور اوباما امروز حکمي را امضاء کرد که بر اساس آن تحريم ها بر ضد ايران تنها زماني رفع خواهند شد که تهران به تعهداتش در اين توافق پايبند باشد. تمام اين موارد در حالي روي مي دهد که دانشمندان ايراني قرار است هزاران سانتريفيوژ را به انبارها منتقل و دوازده تن ماده اتمي را از کشور خارج کنند و برخي از بخش هاي برنامه اتمي خود را برچينند.
 
"جان بولتون،" نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل، مدعي شد: من از سه يا پنج ماه قبل پيش بيني کرده بودم ايران به تعهداتش پايبند باشد و به رفع تحريمها برسد؛ اما ايران با آزمايش موشکي اخير خود نشان داد که خواهان رفع تحريم ها تا پايان سال جاري است. آنها خواهان اين نيستند که در يک پروسه طولاني تر به رفع تحريم ها برسند. ايران حقيقتا بسيار گستاخانه رفتار مي کند. دليل براي اين موضوع اين است که آنها از فرصت موجود براي ورود شرکت هاي اروپايي به بازار خود استفاده مي‌کنند. اين کشور به خوبي مي داند آژانس بين المللي انرژي اتمي حتما آنرا بر اساس توافقي که به عمل آورده است از همه لحاظ پاک نشان خواهد داد، زيرا حقيقتا هيچ اطلاعاتي به آژانس نداده است. ايران بار ديگر خود را برنده مي بيند زيرا شاهد آزادي دارايي هاي بلوکه شده خود و رفع تحريمهايش بسيار سريعتر از آن زماني است که واشينگتن تصورش را مي کرده، است.
 
وي درباره آزمايش موشکي اخير ايران و سخنان "سامانتا پاور،" نماينده کنوني آمريکا در سازمان ملل، درباره آن گفت: اين آزمايش موشکي توافق وين را نقض نکرده؛ بلکه اين آزمايش موشکي قطعنامه پيشين 1929 شوراي امنيت سازمان ملل را نقض کرده است. ايراني ها به خوبي مي دانند که چگونه در اينجا رفتار کنند. آنها در طول اين سالها مذاکرات آمريکا را مورد ارعاب و تهديد قرار داده اند و همانطور که براساس رفتار هاي پيشين آنها قابل پيش بيني بود، باز هم در حال مذاکره مجدد بر روي توافق وين هستند. آنها در حال استفاده از حربه اقتصادي و به منظور سرمايه گذاري اروپايي ها در ايران هستند. آنها هر چه سريعتر به اين هدف و به سودآوري خواهند رسيد.
 
وي در ادامه ادعايش گفت: معتقدم اوباما به فکر اين است که آمريکا از خاورميانه به طرف شرق آسيا برود. او معتقد است اگر نفوذ آمريکا کمتر شود، آنگاه نفوذ ايران، روسيه و چين افزايش پيدا ميکند و آنگاه منطقه در صلح و ثبات بيشتري خواهد بود؛ اما من معتقدم که اين يک عقب‌گرد است. معتقدم راهبرد اوباما در پيگيري يک راهبرد شفاف و کاهش نفوذ آمريکا در منطقه موضوعي است که آمريکا بعدها و سالهاي آتي بهاي آنرا پرداخت خواهد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html